Therese S Törnberg - Keep it simple

2017-06-03
14:00:33

Den omtalade MAGEN vår mittpunkt - CORE


Sitter och tittar på TV "Stockholm Marathon" och kan se vilken prestation och tid som ligger bakom dessa löpande hjältar. 

Det krävs tid, vilja och planering.
Och då menar jag inte bara träning av löpningen, utan många som springer där har gått igenom rehab träning pga överbelastning och skador. Kanske haft lite bråttom och inte tänkt på att variation och preparering är viktigt från grunden.
Eller kanske kroppen har strejkat pga näringsbrist och kanske pga av för lite sömn. 
Det är många faktorer som spelar in och den som förberett sig bäst och ligger fas i dagsform vinner! 
Jag är enormt imponerad av alla på banan! 

Kan se god teknik i löpstegen de har och ser sammanhanget i hela kroppen. 

Kroppen är en enhet och vår mittpunkt bålen har stor betydelse i alla rörelser vi gör. 
Från bäckenet och ryggen startar all kroppslig rörelse vid normal funktion.
Vid avsaknad av en stabil kärna försämras stabiliteten och risken för skador ökar.

Stark bål ger starka löpsteg 👣 och du orkar sitta på en kontorsstol i rätt position längre 😉 
En stark kropp byggs upp inifrån från grunden, där menar jag de inre mag /bålpartiet CORE = dynamisk stabilitet.

"Den som genar! Senar" ( menas att om du skyndar och tar genvägar! Då tar det oftast längre tid och de drabbas oftast av skador.) 

Du behöver inte vara elitidrottare för att ta till dig detta... det gäller alla kroppar!
Vi är gjorda för rörelse.
Håll det enkelt. "Keep it simpel"
Och det bästa svaret finns hos dig själv.

Vill du ha hjälp och komma fram till bästa för dig 🤗
Kontakta mig för ett motiverande samtal och kroppsavläsning 👣

Ha en fin dag
/ Tesen 

Enkla övningar för bålstabilitet CORE!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: