TesenPTHälsa&Livsstilscoach

Intervallträning Planering
Intervallträning är ett effektivt komplement för att höja löptempot och snabbare nå uppsatta mål. För att bli snabbare och orka mer måste vi flytta våra gränser för vad vi klarar av.
Intervallträning är dock ett mer svårhanterligt träningsverktyg än distanslöpning och måste doseras rätt för att ge avsett resultat.
Baksidan av hård intervallträning är att kroppen slits ner och därför behöver vila för att kunna byggas upp sig igen!
Därför ska du kombinera intervallträning med distanslöpning där du inte springer i maxpuls utan mer lågintensivt. Distanslöpningen gynnar din uthålighet på sträckan då den hjälper dig till att kunna hålla ett hårt jämt tempo på längre tid.
Liksom alla träningsformer är det lätt att man bara kör på.... och inte vilar kroppen och planerar vilar vid rätta tillfällen, fyller på med kost på rätt sätt.  Då kommer både skador och motivationen snabbt till att visa negativt på kroppen. Det blir överbelastning och vila, som rekomenderas. Därav tar det längre tid i ditt mål. 
Därför ta hjälp av en personlig tränare och se över om hur och syftet med din träning.

Idag började jag väcka kroppen och promenad med hundarna. Lite rörlighet/styrka. Sedan löpintervaller till tabata musik! 6 låtar med  20/10 4 min i så högt tempo som bara går 👣#jagspringer
#inov
#fötter
#detstartarifoten
#måbra
#merrörelse
#vardagsstark
#rörelse
#movement
#barfotaträning
#barefot
#keepitsimple
#keepithonest
#keepityou
#doityourway
#personaltrainer
#tesenpthalsalivsstilscoach

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress